Urfehdebücher der Stadt Basel – digitale Edition

Urfehdebücher der Stadt Basel – digitale Edition


3 Treffer

Suche nach
Geldleihe
Tabellensymbol

Hansen Geiger

Barbel Gygery von Ober Gössgen hat iber ir vordrigen bericht, den Sybenherren anzeigt./.Aussage gehört zu Urfehdeeintrag Hans Meiger von Colm, sonst pürtig von Birmistorff uss Bern pieth, hatt uber sin vorgethone bekantnus veriehen (fol. 13 recto)Das sy Hansen Geiger irem man, nie kein gellt entlehnet noch geben, dann allein was sy selbs verdient habe sy im etwan gellt geben. Sy habe von dem mordt gar kein wissens ghept, biss iren anderleüth sollichs anzeigt. Er sige ein tag oder zween von iren hinweg gangen, und nochmalen umb bätt zitt, heim khomen vyl cronen und gellt brocht, und iren anzeigt sin bruoder habs imme gelichen, sy solle es behallten biss er etwan ein huss kouffe, sollich gellt, habe sy by 14 tagen im seckel tragen, bald darnach habe er Penthelin Löffler von Stüsslingen ein huss abkoufft und an einem Sontag habe Thurs Zur Matten, der vogt den weybel uss der kilchen berüfft, inn befrogt, was er für gellt ussgeben, und wie ire fründt dasselb inen worden und si befrogt, wannen har ime das Gellt komen, er gange mit letzen sachen umb, desglychen habe Joachim Kretz zuo Nider Endtfelden iro anzeigt, die hundert gulden, die er heim procht, die khommen im von dem, den er gemördet, und wie sy irem man sollichs furgehallten, das sage man von im, habe er geschworen, sy wolle daruff sterben, das sy vorhin nützit darumb gewusst. Vom sack mit korn habe sy gwüsst, noch dem ers heimprocht und iren dasselbig anzeigt, wo ers genomen, sy habe dz mël bachen, und wan sy im verwissen, womit er umbgang, worumb er nit bättle, habe er gseit loss mich sorgen, Ich wil wol zemülen überkhommen, du witt mich geschenden, syge böss über si gsin erhabe sy im kolgarten, mit einer schufflen übel geschlagen Wythers zeigt sy an, das er zu Kolliken, inn des zechenders huss, zwen erin häffen, gnomen, die habe er under die kripffen verborgen. Item so habe er ettlichen anckhen, und ein gerbte hutt heym procht, die habe er zu Ollten verkoufft Wann er heim khommen habe sy inn gepetten, er solle hinweg gon. Er habe vor einem jor zu Arow, alls sy nit mitt im wöllen gon, zuo iren gseit, würstu mir an einer Einödy ich will dir din suhleLesung unsicher machen, Sy habe nüt anderst gewüsst, dann er sige todt.

Geldleihe

gellt entlehnet

Geldleihe

sin bruoder habs imme gelichen

Bastean Doldter der kupfferschmidt burger inn mindren Basell

Steck - 1 ° Bastean Doldter der kupfferschmidt burger inn mindren Basell Demnach er und Hanns Üle der waffenschmidt, von Lorentzen dem scherer am vischmerckt hundert pfundt entlehnet und imme zwey hüser ingsetzt, hat er uff dem einen huss hundert pfundt verschwygen, als man im auch desshalben für recht gebotten, hatt er den amptlüthen zuo antwort geben, wann man im schon piete so wölle er nit kommen, dorumb er inn gfenckniss gleyt und uff sontag den dritten tag jenners ditz 63 jors, mit gmeyner urphet gnediglichen wider usglossen, hatt dorby auch geschworen das er inn monats frist nechtkünfftig den bemelten scherer anclagbar machen, und wann man im hinfürt für gericht oder rhat bütet, das er gehörig und gehorsam sin solle. Niclaus Im Hoff Notarius subscripsit

Geldleihe

hundert pfundt entlehnet

Jocob Schrag der rebman

Köferlj - 1 ° Jocob Schrag der rebman Demnach und er liederlichen husshaltet, jung und starck ist aber nit werckt, sonder zuo Amsswyler und an andren orten ligt, zetëmpffen, wyb und kinder losst sytzen, einem hie dem andren dört gelt abentlehnet und nützit wider gibt, besonders diewyl er, Andres Pletzen sons knecht, zuo Solothurn vier dick pfennig und dry batzen gnommen, nochmolen als sich derselb erclagt, gseyt, er habe ims geliechen, und wie im darumb für rhat gebotten ist er nit erschynen. Desshalben er inn gfenckniss gleyt und uff Mittwochen den letsten Octobris ditz 65 jars mit gmeiner urphet gnediglichen wider ussglossen, hatt darby ouch geschworen, das er sich on allen verzug von statt und landt Basell hinweg thuon, und darin onerloupt nit wider kommen solle. Niclaus Im Hoff Notarius subscripsit

Geldleihe

gelt abentlehnet